Σάββατο, 19 Δεκεμβρίου 2009

Ο μετανάστης της γειτονιάς μου




Φήμερα το πρωί ήρφε στο σπίτι ο κύριος Ασίφ. Τον φώναξε ο μπαμπάς μου για να κόψει τα χορτάρια στην αυλή. Ο κύριος Ασίφ βεν πρέπει να τρώει όλο το φαγητό του γιατί είναι πολύ αβύνατος σαν καλάμι και μιλάει σαν και εμένα αν και είναι πολύ μεγάλος. Μιλάει έτσι γιατί είναι από το Πακιφτάν, που είναι κάπου μακριά, πιο μακριά και από τη Φεσσαλονίκη.


Το απόγευμα που ήρφε στο σπίτι η γιαγιά μου για να μου φέρει λουκουμάβες, έγινε μεγάλος χαμός. Όταν είβε τον κύριο Ασίφ η γιαγιά, έγινε άσπρη σαν το χιόνι. Ξέχασε να με φιλήσει, άφησε τους λουκουμάβες στο τραπέζι χωρίς να με ταϊσει και πήγε στο σαλόνι που ήταν οι γονείς μου και έβλεπαν "Τα Μυστικά της Εβέμ" , που βεν καταλαβαίνω τι μυστικά είναι αφού τα βλέπουμε όλοι και έβαλε τις φωνές.
" Τι δουλειά έχει αυτός ο ξένος στην αυλή;"
"Βεν είναι ξένος γιαγιά, είναι ο κύριος Ασίφ!"
"Πήγαινε στην κουζίνα, θα κρυώσουν οι λουκουμάδες."
"Λοιπόν, έχετε τρελαθεί, βάζετε έναν αλλοδαπό μέσα στη σπίτι σας; Θέλετε να σας το σηκώσει ολόκληρο; Ένας ξένος;"


Βεν κατάλαβα γιατί φύμωσε η γιαγιά. Στο σπίτι έρχονται πολλές φορές γείτονες και παίζω με τα παιβιά τους. Σε αφτούς πάντα χαμογελάει και τους κερνάει από τα γλυκά που φέρνει. Βεν καταλαβαίνω γιατί νομίζει ότι ο κύριος Ασίφ είναι ξένος. Αφού τον ξέρω.Η μαμά λέει ότι τα μικρά παιβιά βεν πρέπει να μιλάνε σε ξένους. Στον κύριο Ασίφ όμως κάνει να μιλάω γιατί είναι φίλος μας.Βε μιλάει πολύ αλλά είναι πάντα χαμογελαστός και με λέει "μικρή κυρία". Μένει σε ένα μικρό σπίτι απέναντι από το βικό μας πολύ πριν με φέρει εμένα ο πελαργός.


Νομίζω ότι η γιαγιά μου έχει αυτό το αλτσχάιμερ και ξεχνάει.


Αντί επιμυθίου

Ο μετανάστης της γειτονιάς μου περπατάει πάντα στην άκρη του δρόμου...
Ο μετανάστης της γειτονιάς μου με κοιτάει πάντα με την κόρη του ματιού του...
Ο μετανάστης της γειτονιάς μου στρέφει το βλέμμα χαμηλά σαν τον καλημερίζω...
Ο μετανάστης της γειτονιάς μου μιλάει πάντα δεύτερος...
Ο μετανάστης της γειτονιάς μου κουβαλάει πάντοτε μαζί του χαρτιά...
Ο μετανάστης της γειτονιάς μου φοβάται τις σειρήνες...
Ο μετανάστης της γειτονιάς μου κοιτάζει πάντα πίσω του...


Ο μετανάστης της γειτονιάς μου θα μπορούσα να είμαι εγώ...





Η Παγκόσμια Ημέρα του Μετανάστη, μέρα που ανακηρύχθηκε πριν 7 χρόνια από τα Ηνωμένα Έθνη για να ξεπλύνει την ενοχή τους, μόλις εξέπνευσε.Μέσα στα 7 χρόνια που παρήλθαν, το μόνο που άλλαξε είναι η θέσπιση μιας ημέρας προς τιμήν τους, μιας μέρας σκέψης μέσα σε 364 ημέρες λήθης και εγκληματικής αδιαφορίας.
Ο εορτασμός της ημέρας στην Ελλάδα-πάντα πρωτοπόροι- άρχισε από τα Χανιά με μια σειρά δολοφονικών επιθέσεων και φασιστικών επιδείξεων της κληρονομιάς του Ξένιου Δία εναντίον αλλοδαπών και στεκιών. Στην υπόλοιπη Ελλάδα γιορτάζουμε καθημερινά με βίαια πογκρόμ , με στέρηση αυτονόητων ανθρωπίνων δικαιωμάτων, με τη βολική διαιώνιση της ομηρίας τους και τη σιωπηρή αποδοχή της εκμετάλλευσής τους προς όφελος της εθνικής οικονομίας και του μεγάλου κεφαλαίου.


Καληνύχτα σας

34 σχόλια:

pardalitsa είπε...

να εισαι καλα
μια καληνυχτα μονο
χχ

Μαρια Νικολαου είπε...

Τι να πουμε εμεις τωρα...

konstantinos είπε...

να συμπληρωσω επισης οτι..

τον μεταναστη της γειτονιας μας κανεις δεν τον θελει αλλα αυτον φωναζουν οταν θελουν καποιο μερεμετι,
σ' αυτον πηγαινουν αρκετοι για ενα φτηνο κουρεμα, ενα φτηρο ρουχο ή ενα cd, αυτους εκμεταλευονται οι επιχειρηματιες στις επιχειρησεις τους.
επισης γνωριζω πολυ καλα οτι αυτους βαζουν σαν μελη μιας εταιρειας μαιμου (ωστε οι ιδιοι οι επιχειρηματιες να μην εχουν ευθυνες).

τους μεταναστες φωναζουν για να καθαρισουν τις βιτρινες των καταστηματων τους, τα τζαμια των αυτοκινητων τους, να περιποιηθουν τους κηπους των σπιτιων τους...και πολλα αλλα ακομα.

αλλα κατα τ' αλλα "ΕΞΩ ΟΙ ΞΕΝΟΙ ΑΠΟ ΤΗ ΧΩΡΑ ΜΑΣ"

επισης μερικοι χωρις να εχουν γνωρισει τον μεταναστη της γειτονιας τους, ειναι γι αυτους ενας υποπτος για βιασμο, ληστεια κοκ.

το σημαντικοτερο ομως ειναι αυτο που λες... και προσπαθω να το εχω σαν αρχη.
να συμπεριφερεσαι στον αλλο, οπως θελεις να σου συμπεριφερονται και σε σενα. -ανθρωπινα-
διοτι πολυ απλα... "ο μεταναστης θα μπορουσες να εισαι εσυ...εγω...ο καθενας μας"

σιγουρα δεν θα γουσταρα να πηγαινα σε μια αλλη χωρα και να με φυλακιζαν σε καποιο "κεντρο υποδοχης μεταναστων" να με σταματανε συνεχεια για ελεγχο, να με θεωρουν οι γυρω μου εναν υποψηφιο εγκληματια κλπ κλπ


καλημερα κι απο μενα!!

Ερωτευμένη Σχιζοφρενής είπε...

Καλημέρα pardalitsa:)
Μαρία, ας κάνουμε

Κωνσταντίνε
ο μετανάστης είναι επιθυμητός όταν δέχεται αδιαμαρτύρητα να χρησιμοποιείται ως αναλώσιμο, ως το παιδί για όλες τις δουλειές, ως ο χαμάλης μας. Όταν διεκδικήσει το αυτονόητο δικαίωμα να θεωρείται άνθρωπος και όχι ποντίκι, όταν ζητάει υπηκοότητα, περίθαλψη, ανθρώπινο μεροκάματο, τότε μεταμορφώνεται σε επικίνδυνο εγκληματία που απειλεί την εθνική μας συνοχή και οικονομία.

Καλημέρες

Φώντας είπε...

Καληνύχτα μας γενικώς ή μάλλον κακή νύχτα ζούμε αενάως.

Ερωτευμένη Σχιζοφρενής είπε...

Τις νύχτες οι εφιάλτες μας ξυπνάνε. Τούτος δω είναι ανθεκτικός στο σοκ.
Καλώς ήρθες

alitaki είπε...

Xathike to sxolio mou:(pali apo tin arxi

alitaki είπε...

Ο μετανάστης της γειτονιάς μου θα μπορούσα να είμαι εγώ...ta ipes ola.einai oreo na se estanonte.filia.

Ερωτευμένη Σχιζοφρενής είπε...

Τα αυτονόητα είπα.
Φιλί και από μένα

Ανώνυμος είπε...

Μία ερώτηση.

Ο κ. Ασιφ είναι μετανάστης;

ή λαθρομετανάστης;

Ερωτευμένη Σχιζοφρενής είπε...

Ο κ. Ασίφ είναι άνθρωπος.
Δεν αρκεί;

Ανώνυμος είπε...

Με αυτή τη λογική μπορείς να ανοίξεις το σπίτι σου σε κάθε μετανάστη, να του δίνεις να τρώει και να κοιμάται.
Άνθρωπος θα είναι.
Δεν αρκεί;

Ερωτευμένη Σχιζοφρενής είπε...

Το σπίτι μου υποθέτω ότι το εννοείς ως προσωπική ιδιοκτησία. Και εδώ ακριβώς σφάλεις, συγκρίνοντάς το με την έννοια της "χώρας" ή του "κράτους" που δεν είναι ιδιοκτησία μου ή δική σου ιδιοκτησία.
Δεν αρκεί, δυστυχώς γιατί αφενός χρειάζονται εκατομμύρια ερωτευμένες σχιζοφρενείς, αφετέρου η λύση δεν έρχεται υπό τη μορφή φιλανθρωπίας ή ελεημοσύνης αλλά μέσα από ενσυνείδητες προσπάθειες απόδοσης αυτονόητων δικαιωμάτων και ευκαιριών σε αυτούς τους ανθρώπους.

Ανώνυμος είπε...

Έχω την εντύπωση όντως ότι, η "χώρα" ή το "κράτος" όπως λες είναι ιδιοκτησία. Δεν εννοώ βέβαια προσωπική, αλλά όλων των Ελλήνων.
Έχω υπηρετήσει αυτήν τη χώρα ως έφεδρος δύο χρόνια, τι υπερασπιζόμουνα τότε; την προσωπική μου ιδιοκτησία; Τη δική σου; ή μήπως όλων των Ελλήνων;
Μήπως το δικαίωμα του κ. ASIF;
Τέλος μου κάνει μεγάλη εντύπωση που ενώ γενικά είσαι ευγενικός άνθρωπος όπως αντιλαμβάνομαι από τις απαντήσεις σου, Χαρακτηρίζεις την διαφορετική άποψη από τη δική σου ως σφάλμα.

Korlakas είπε...

Υπερασιζόσουν τα συμφέροντα των αφεντικών σου, από κάποιους άλλους που υπερασπίζονταν κι αυτοί τα συμφέροντα των δικών τους αφεντικων.

Έχεις δίκιο, είναι μάλλον αγενές να διαφωνεί μαζί σου και να χαρακτηρίζει αυτά που λες απλά ως σφάλμα.
Και το να έχει κανείς άποψη και κρίση διαφοροποιημένη απο την κρατική-οικονομική προπαγάνδα είναι όχι μόνο αγενές, αλλα εσχάτως (?!?) και ποινικά κολάσιμο.

Πάντως το οτι αντιλαμβάνεσαι οτι υπερασπιζόσουν ιδιοκτησίες και όχι πατριδες ειναι ενθαρυντικο...

Ανώνυμος είπε...

Κε Korlakas

Θίγεις τόσα θέματα και μερικά εκτός θέματος, που με αναγκάζεις να σου απαντήσω.

1.Είχα την εντύπωση ότι υπερασπιζόμουμα την πατρίδα και όχι τα συμφέροντα των αφεντικών όπως λες.
Εσύ δηλαδή όταν πήγες ή όταν θα πας (αν πας)τα ίδια δεν θα υπερασπίζεσαι;
2. Εγώ δεν έψεξα τη διαφωνία αλλά το συμπέρασμα που βγήκε έτσι αβασάνιστα, ότι σφάλλω.
3. Το ποινικό που λες που το ανακάλυψες ; Είπε κανένας τίποτε τέτοιο ή σου κατέβηκε άνωθεν.
4.Τέλος για την πατρίδα θέλω να σου πώ ότι, αφού ανήκει σε κάποιους είναι ιδιοκτησία εκτός και αν δεν την αισθάνεσαι σαν πατρίδα σου οπότε έχει δικαίωμα να τη μοιράσεις νατη δώσεις σε αλλοδαπούς και γιατί όχι να την πουλήσεις.
5. Τέλος, επειδή φεύγω για την ιδιαίτερη πατρίδα μου, θέλω να ευχηθώ σε όλους σας, χρόνια πολλά και ευτυχισμένο το 2010!
(Έχουμε βλέπω μια ολόκληρη χρονιά μπροστά μας να διαφωνήσουμε για πολλά!)
Γειά σας!

Ερωτευμένη Σχιζοφρενής είπε...

Άγνωστε
με κάλυψε ο Κόρλακας.
Το μόνο που μπορώ να προσθέσω είναι ότι αισθάνομαι ότι αν δεν υπήρχαν άνθρωποι που δέχονται ή ακόμα και αρέσκονται στο να κρατούν όπλα και να φυλάνε συρματοπλέγματα, σήμερα κανένα αφεντικό δε θα μπορούσε να κάνει πόλεμο.
Με υπερασπιζόσουν-αν το θες- απέναντι σε έναν ακόμη αφέντη, σε έναν ακόμα δυνάστη, κάποιον σαν αυτούς που έχω τώρα, Η εθνικότητα και η προέλευσή του δε με απασχολεί ιδιαίτερα.
Δε θεωρώ αγενές το να έχω άποψη. Και εφόσον έχω άποψη εκ διαμέτρου διάφορη από τη δική σου και θεωρώ ότι είναι σωστή εφόσον την εκφράζω, λογική απόρροια δεν είναι να θεωρώ τη δική σου εσφαλμένη;

Καλή χρονιά και σε σένα Έγνωστε.

Ανώνυμος είπε...

Αγαπητοί της 7 αριστεράς.
Επανήλθα από τις αδειοδιακοπές και παρατηρώ από τα γραφόμενά σας ότι όχι μόνο δεν ακούτε τη διαφορετική άποψη αλλά ούτε καν την καταλαβαίνετε.
Απλώς διαφωνείται!
Και αφού έχω διαφορετική λοιπόν άποψη από εσάς έχω το δικαίωμα, σύμφωνα με τη λογική σας, να σας πω ότι
Σφάλλετε.
Για το συγκεκριμένο δε θέμα κατεβάσατε και τα βρακιά.

Ερωτευμένη Σχιζοφρενής είπε...

Ανώνυμε

το να θεωρείς ότι σφάλλω δεν το βρίσκω αγενές. Ωστόσο, εσύ που επικαλείσαι την ευγένεια έκανες λόγο για "ηλίθια" και "κατεβασμένα βρακιά"
Το ότι δεν ενστερνίζομαι την άποψη σου δε σημαίνει ότι δεν την ακούω. Αν δεν ήθελα να ακούσω τα σχόλια θα ηταν κλειστά και θα αγόρευα όσο γούσταρα.Δεν είμαι υποχρεωμένη να συμφωνήσω, έτσι δεν είναι;

Ποιός κατέβασε βρακιά;Επαναλαμβάνω ότι δεν εκπροσωπώ κανέναν και δεν εκπροσωπούμαι από κανέναν , οπότε μάλλον δεν είσαι σε θέση να γνωρίζεις πότε και πώς κατεβάζω τα βρακιά μου και γιατί.

Αλήθεια, πώς προτείνεις εσύ να φερθώ στο μετανάστη της γειτονιάς μου;

Ανώνυμος είπε...

Συγγνώμη αλλά δεν είπα ποτέ τη λέξη "ηλίθια" αλλού θα το διάβασες.
Όσο για την έκφαση ¨κατεβασμένα βρακιά" ομολογώ ότι δεν βρήκα καμμιά άλλη πιο πρόσφορη εκείνη τη στιγμη που να εκφράζει καλλίτερα την άποψη πολλών εδώ μέσα ότι, με το που πατάει το πόδι του ο λαθρομετανάστης στην Ελλάδα γίνεται περίπου Έλληνας αποκτά μόνο δικαιώματα και εμείς έχουμε μόνο υποχρεώσεις.
Βέβαια για το πως θα φερθείς στο μετανάστη της γειτονιάς σου δεν νομίζω έχω το δικαίωμα αλλά και τη γνώση να σε συμβουλέψω.
Κατά τη γνώμη μου καλλά του φέρεσαι.
Το θέμα όμως που τίθεται και για το οποίο από την αρχή προσπάθησα, έμεσα είναι αλήθεια, να βάλλω , είναι το τι θα γίνει με τους μετανάστες της γειτονιάς μας,όταν θα γίνουν ίσοι, διπλάσιοι, τριπλάσιοι κ.λ.π. κ.λ.π. από τους σημερινούς γειτόνους σου.

Πάνω σε αυτό θα ήθελα την άποψή σου.

Ερωτευμένη Σχιζοφρενής είπε...

Πιθανόν να σε συγχέω με άλλον Άγνωστο σε άλλη ανάρτηση.

Εν ολίγοις, τοποθετείς το πρόβλημα σε επίπεδο υπερσυγκέντρωσης. Με την ίδια λογική δεν πρέπει να αποτρέψω τους συμπολίτες μου να γεννοβολούν;Είναι ζήτημα υπερπληθυσμού ή εθνικότητας;

Ανώνυμος είπε...

Με πολύ έξυπνο τρόπο βλέπω οτι ξεφεύγεις από του να πάρεις θέση στο πρόβλημα.
Ή δικηγόρος είσαι ή δημοδιδάσκαλος με μοντέρνες (σχιζοφρενικές) ιδέες.
Όταν λοιπόν σου λέω τι θα γίνει αν..κ.λ.π. που είναι σίγουρο ότι θα γίνει, δεν παίρνεις θέση.
Πήγαινε λοιπόν μιά βόλτα μετά τις δέκα το βράδυ, μόνη σου Ομόνοια- -Μοναστηράκι-Αγίου Κων/νου και μετά να μου πεις αν είναι πρόβλημα Εθνικότητας ή υπερπληθισμού.
Βέβαια τώρα θέλω προτάσεις και όχι υπεκφυγές μέσω ερωτήσεων.
Για να μην απαντήσεις με προτάσεις μπορείς να το παίξεις Σχιζοφρενής,Ερωτευμένη,αριστερή από τα επτά κ.λ.π. , δεκτά και όλα μαζί.

Ερωτευμένη Σχιζοφρενής είπε...

Ανώνυμε

έχω την πεποίθηση ότι σου απαντάω με την ίδια σαφήνεια που απαντάς και εσύ.
Πες ότι από κοινού μεταχειριζόμαστε τη μαιευτική του Σωκράτη.Το να καταφεύγεις σε εξευγενισμένες προσβολές ( δημοδιδάσκαλος, δικηγόρος ) πιστεύεις ότι μπορεί να προάγει το διάλογο;

Γνωρίζω ότι η κατάσταση στο κέντρο κάθε άλλο παρά ιδεατή είναι.Αλλά τη διαμορφούμενη κατάσταση δεν την αποδίδω σε κάποιο φυλετικά προκαθορισμένο γονίδιο ( ήτοι εθνικότητα ) αλλά στο καθεστώς οικονομικής εξαθλίωσης.Κλέφτης θα γίνει και ο Έλληνας που πεινάει.Και ο Αφγανός και ο Πακιστανός. Έχουν αφεθεί στο έλεος της τύχης. Καμία ουσιαστική μέριμνα για περιστολή των άνομων ενεργειών που εκπορεύονται από ανέχεια.Καμία στήριξη , καμιά φροντίδα αν και η πλειοψηφία τους είναι οικονομικοί ή πολιτικοί πρόσφυγες.
Αν ρωτάς αν η Ελλάδα, ως χωρο-οικονομική έννοια, χωρά πολλούς περισσότερους μετανάστες, θα σου απαντήσω ότι δεν αντέχει να υποδεχθεί ή να φιλοξενήσει το αυξανόμενο κύμα μετανάστευσης που προκαλεί η δυτική επεμβατικότητα στις αναπτυσσόμενες ή υποανάπτυκτες χώρες.
Το ζήτημα το προσεγγίζω περισσότερο συναισθηματικά-το γνωρίζω-παρά ορθολογιστικά.Μάλλον περισσότερο στηριζόμενη σε σεβασμό της ανθρώπινης υπόστασης.
Δεν περιμένω από την ελλάδα και τους κυβερνώντες της να λύσουν το μεταναστευτικό. ούτε αποκλειστική τους ευθύνη είναι, ούτε τη δυνατότητα έχουν.
Ωστόσο, μπορούν-και το σάλιο για αυτό υπάρχει, αν δεν καταλήγει στις τσέπες σφετεριστών- να εξασφαλίσουν ανθρώπινες συνθήκες διαβίωσης σε αυτούς τους ΑΝΘΡΩΠΟΥΣ.
Εν τέλει, δε νομίζω η πλειοψηφία τους να επιθυμεί να παραμείνει στην Ελλάδα. Δεν είμαστε και παράδεισος. Χαρτιά θέλουν και νομικό "διαβατήριο" να προχωρήσουν, να επιβιώσουν.

Αλήθεια..τι προτείνεις;Θανάτωση;εκδίωξη πίσω εκεί που δεν έχουν ούτε παρίν ή μέλλον;Έχουμε το δικαίωμα, να καθορίζουμε τις τύχες άλλων, μόνο και μόνο επειδή ΕΤΥΧΕ να γεννηθούμε σε μέρος που αν κ δεν αποτελεί ΕΔΕΜ, επί του παρόντος δε μας υποχρεώνει σε προσφυγιά;

Και για να επανέλθω στα της κλοπής, αφού επί αυτής της βάσης το θέτεις..μήπως πριν την απέλαση του φουκαρά που έκλεψε ένα πορτοφόλι θα πρότεινες την απέλαση των μεγαλοκαρχαριών που σε κλέβουν στυγνά, ανερυθρίαστα και αμετανόητα για χρόνια απολαμβάνοντας ευυπόληπτες αξιωματούχες θέσεις;

Μακρηγόρησα...

Ανώνυμος είπε...

Άρχισες βλέπω να στρογγυλεύεις τις γωνίες σου, να παραδέχεσε ότι τα βλέπεις συναισθηματικά και όχι ορθολογιστικά.
Δεν θα σου απαντήσω στα όσα θέτεις και ρωτάς, αν και θα μπορούσα άνετα, για να μην μακρηγορήσω λοιπόν θα σου πω μόνο ένα προβληματισμό.
Όταν αυξηθεί υπερβολικά η ανεργεία, που θα αυξηθεί,όταν αυξηθούν οι λαθρομετανάστες, που θα αυξηθούν, μήπως πολλοί αξιόλογοι Έλληνες μας εγκαταλείψουν αναγκαστικά;
Έγώ νομίζω ναί.
Άρα κάπως διαφορετικά θα πρέπει να δούμε και να υποδεχθούμε το φίλο μας Asif.
Δε συμφωνείς;

Ερωτευμένη Σχιζοφρενής είπε...

Θα περιμένω να μακρηγορήσεις. Ως υπεκφυγή μου κάνει η άρνησή σου να δώσεις μια απάντηση και η εμμονή σου να αναλώνεσαι αποκλειστικά σε ερωτήσεις.

Καμία στρογγυλοποίηση και καμία αναδίπλωση. Ποτέ δε δήλωσα ορθολογίστρια. Περισσότερο οραματίστρια.Και αν ανατρέξεις και στην πρώτη μου απάντηση στο σχόλιό σου, την ίδια παραδοχή θα δεις.
Υπάρχουν άνθρωποι που σκέφτονται με το μυαλό, άνθρωποι που σκέφτονται με την καρδιά, και ανθρωποι που σκέφτονται με τα αδηφάγα στομάχια τους. Ανήκω σαφώς στους δεύτερους. Εσύ;

Το σύστημα της "φιλελεύθερης οικονομίας" που επικρατεί δυστυχώς μεταχειρίζεται τον ανταγωνισμό σε επιπεδο δουλικής υποταγής και έτσι αποκλείσει κάποιους.
Για μένα δεν υπάρχει καμία διαφορά ανάμεσα στο να στερηθεί η κοινωνία έναν αξιόλογο έλληνα και στη στέρηση ενός αξιόλογου αλλοδαπού.

Αρνούμαι τον εθνικοφυλετικό προσδιορισμό καθώς ιστορικά αυτός καταδίκασε τις κοινωνίες είτε σε καθηλώσεις και αγκυλώσεις, είτε σε παρακμή. Μια μικρή μελέτη της ιστορίας θα στο αποδείξει.

Ανώνυμος είπε...

Στην ανάρτησή σου στις 15 Ιανουαρίου 2010 5:08 μ.μ.
τελειώνεις με τη λέξη ¨μακρηγόρησα"
Μου έδωσες έτσι την εντύπωση ότι κακώς μακρηγόρησες και με ανάγκασες έτσι να συντομεύσω την απάντησή μου για να μην κάνω και εγώ το ίδιο "λάθος".

Στο προκείμενο τώρα.

Μου γράφεις ότι " αναλώνομαι αποκλειστικά σε ερωτήσεις λόγω εμμονής"
Μέτρησα όμως και τα δικά σου ερωτήματα και βλέπω ότι δεν πας πίσω. Λόγω εμμονής;

Όταν λες ότι το θέμα το βλέπεις μόνο συναισθηματικά παρά ορθολογιστικά δεν είναι αυτό στρογγύλεμα της ορθολογικής γωνίας;
Εκτός και αν για σένα δεν υφίσταται τέτοια γωνία. Το πρόβλημα όμως την έχει.
Το πρόβλημα επίσης του υπερπληθυσμού αφού το διαπιστώνεις το προσπερνάς με ένα αφορισμό της Δύσης. Αυτό το πρόβλημα δεν έχει γωνία;
Λες:
"Για μένα δεν υπάρχει καμία διαφορά ανάμεσα στο να στερηθεί η κοινωνία έναν αξιόλογο έλληνα και στη στέρηση ενός αξιόλογου αλλοδαπού."
Εδώ είναι το θέμα μου.
Γιατί λες αξιόλογου αλοδαπού και δεν λες αλλοδαπού σκέτο;
Το κατάλαβες και εσύ προφανώς το πρόβλημα, απλώς δεν θέλεις να το παραδεχθείς.
Πρέπει επομένως, και αυτή είναι η δική μου θέση, πρώτα να τον κάνουμε αξιόλογο και μετά να τον Ελληνοποιήσουμε. Εξ΄άλλου και οι αρχαίοι όταν έλεγαν το πας μη Έλλην βάρβαρος αυτό δεν εννοούσαν;
Οι Γερμανοί, οι Γάλλοι κλπ αυτό που πιστεύεις εσύ κάνουν ή προσπαθούν να τους εντάξουν πρώτα και μετά να προχωρήσουν σε ιθαγένειες; Τόσο μεγαλόψυχοι και έξυπνοι είμαστε εμείς;
Όταν σου λέω να πας μετά τις 10 στο μοναστηράκι κλπ κλπ δεν εννοούσα το πορτοφόλι σου όπως φαίνεται να κατάλαβες. Εννοούσα τη γκετοποίηση των περιοχών που όσο πάει και αυξάνεται έτσι ώστε που σε λίγα χρόνια - να μου το θυμηθείς - να μην μιλάμε για το μετανάστη της γειτονιάς μας αλλά για το γκέτο της γειτονιάς μας.

Έχω και άλλα θέματα να θίξω όπως μπούρκες, τζαμιά κλπ αλλά πιστεύω ότι θα τα πούμε σε άλλη ανάρτηση όταν θα επανέλθεις για το θέμα.
Ουφ!
Μου φαίνεται ότι με εξανάγκασες να γράψω σήμερα και δεν είχα πολύ όρεξη.
Αν είσαι Φιλλόλογος;
Πιστεύω να έπιασα τη βάση.

Το τελευταίο σχόλιο σε αυτή την ανάρτηση το αφήνω σε σένα, μιά και θέλεις να έχεις πάντα τον τελευταίο λόγο.

Ερωτευμένη Σχιζοφρενής είπε...

Η δική μου θέση ήταν έκδηλη από τη δημοσίευση καθαυτή. Το πρώτο σου σχόλιο διατυπώθηκε με ερώτηση, χωρίς ουσιαστικό σχολιασμό όπως και πολλά από όσα ακολούθησαν.
Με τις γεωμετρίες μη με μπλέκεις, ποτέ δεν τη χώνεψα.
Επί των ερωτημάτων.

1.Χρησιμοποίησα την έκφραση "αξιόλογος αλλοδαπός" αντιστρέφοντας τη θέση σου περί "απώλειας αξιόλογου έλληνα". Επί της ουσίας σε ερωτώ. Αυτό που σε ενοχλεί είναι η "απώλεια" του "αξιόλογου" ή του "Έλληνα";
Διότι το "μη Έλλην" δεν αναιρεί την ιδιότητα του "αξιόλογου"
Και εδώ σου απαντώ και στο επόμενο ερώτημά σου.
Είναι αυθαίρετο και υπεροπτικό( ρατσιστικό για την ακρίβεια ) να θεωρείς ότι επειδή δεν είναι Έλληνας δεν είναι αξιόλογος. Αυτοί οι γενικόλογοι αφορισμοί, δίχως καν να στηρίζονται σε στοιχεία, ελπίζω να αντιλαμβάνεσαι ότι είναι σαχλοί. ( και επικίνδυνοι αλλά δε θα το αναλύσω τώρα αυτό)
Το ότι έρχονται άνθρωποι από διαφορετικά πολιτισμικά υπόβαθρα, κουβαλώντας διαφορετικές κουλτούρες, δε σημαίνει ότι είναι υποδεέστεροι.
Βλέπω άλλωστε και την κουλτούρα του Νεοελληνα. Πούτσα, μπάλα και καράτε.
Ο πολιτισμός δεν είναι ούτε ιστορικό attribute ούτε μια δημιουργία που αφορά τη σφαίρα των πεφωτισμένων. Δε μπορεί να είναι αποκομμένος από την καθημερινή ζωή. Πολιτισμός είναι η ποιότητα ζωής πρωταρχικά.
Επομένως, δεν πρεσβεύω και τι δόγμα της υποχρεωτικής αφομοίωσης του διαφορετικού. Λύση είναι η ένταξη και κανείς-δυστυχώς-δε μπορεί να ενταχθεί χωρίς χαρτιά. Το ιδανικό θα ήταν να μην τα χρειάζεται κανείς, δεν είμαι και φαν της γραφειοκρατίας. Δεν έχεις χαρτιά, δεν έχεις δουλειά.Δεν έχεις δουλειά, δε μπορείς να επιβιώσεις. Και τότε ναι, θα καταφύγεις στην παρανομία.

Επομένως το πρόβλημα το βλέπω όπως λες αλλά όχι σε επίπεδο χαμηλής υποστάθμης των "ξενων" αλλά σε επίπεδο οικονομικής εξασφάλισης και σεβασμού στην ανθρώπινη υπόσταση.
Και καθώς πρέπει να είμαι και κάπως αργή, πώς προτείνεις να γίνει κάποιος "αξιόλογος;"

Συνεχίζω σε λίγο...

Ερωτευμένη Σχιζοφρενής είπε...

Συνεχίζουμε...

Όχι, δεν εννοούσαν αυτό οι Αρχαίοι Έλληνες. το "βάρβαρος" δεν είχε τη σημειολογία του απολίτιστου. Προήλθε από το "βαρ βαρ" , λεκτική απόδοση των ήχων των γλωσσών των λαών της Ανατολής που έβριθαν σε σύμφωνα, παρατεταγμένα το ένα δίπλα στο άλλο αλλά και από τη γραφή τους που στερείτο φωνηέντων. ( το πρώτο ελληνικό αλφάβητο προήλθε από το φοινικικό προσθέτοντας απλά σε αυτό φωνήεντα )
Άρα, κάτι έχεις παρεξηγήσει εδώ.
Και μιας και ανέφερες τους βαρβάρους, να σου πω ότι ακόμα κα οι Πέρσες ( πιθανολογώ ότι με αυτούς ταύτισες το "βάρβαροι" ) είχαν αναπτύξει πολιτισμό σε σημείο ακόμα και όταν η αυτοκρατορία τους μεσουρανούσε να αναγνωρίζουν σχετική αυτονομία στους ξένους και κατακτημένους, αναγνωρίζοντάς τους ακόμα και στο σατραπικό αξίωμα.
Ακόμα και αυτός που ψηφίσατε ως το μεγαλύτερο έλληνα, ο Αλέξανδρος, σεβάστηκε τις ξένες κουλτούρες και υιοθέτησε στοιχεία τους. Ακόμα και ο βαρεμένος ιμπεριαλιστής.Φυσικά και οι μεν και οι δεν, όχι εκκινούμενοι από φιλελεύθερες αντιλήψεις αλλά γιατί αναγνώρισαν ότι ήταν ο μόνος τρόπος να εξασφαλίσουν γαλήνη στα αχανή βασίλειά τους. Εμείς ακόμα μιλάμε για ανωτερότητες και κατωτερότητες;

Στην Ευρώπη, ο μέσος χρόνος αναμονής για αναγνώριση ιθαγένειας είναι-νομίζω - τα 7 έτη. Στην Ελλάδα έχουμε μετανάστες 2ης γενιάς που δεν έχουν ούτε ελληνική υπηκοότητα ούτε είναι υπήκοοι της γενέτειράς τους. Τραγικότατο.


Η γκετοποίηση δε με ενοχλεί. Δε με ενδιαφέρει το χρώμα του διπλανού μου εφόσον μπορώ να συμβιώσω μαζί του αρμονικά. Και στο λέω όχι αποκομμένη από αυτή την πραγματικότητα καθώς πρόσφατα μετακόμισα σε περιοχή όπου πολύ μεγάλο ποσοστό των μόνιμων κατοίκων είναι μετανάστες.
Μόλις ήρθα και προσπαθούσα να ανεβάσω βαριά αντικείμενα στο σπίτι, ένας "ξένος" προσφέρθηκε να με βοηθήσει κουβαλώντας τα στην ουσία στην πλάτη. Στην περιοχή δε συμβαίνει τίποτα άξιο λόγου σε ειδήσεις. Ούτε κλοπές, ούτε ληστείες ούτε καβγάδες. Κάποτε μάλιστα έδωσα και τα κλειδιά μου στον αλλοδαπό γείτονα να ανοίξει σε κάποιον μάστορα καθώς θα έλειπα.
Ξέρεις γιατί; Γιατί όλοι εργάζονται και δε φοβούνται τον μπάτσο που θα τους πάει στο αλλοδαπών.

Μην αρχίσω να σου αναφέρω εμπειρίες από αλλοδαπούς μαθητές γιατί θα γραφω ως το ξημέρωμα


.....

Ερωτευμένη Σχιζοφρενής είπε...

Όσο για τα τζαμιά και τις μπούρκες με ενοχλούν όσο με ενοχλούν και οι παπάδες, οι ναοί, τα καντήλια και τα μανουάλια.Και με ενδιαφέρουν το ίδιο, ως δημιουργήματα τέχνης και μόνο.
Το δυσκολότερο κομμάτι της 'συμβίωσης" είναι αυτό ακριβώς γιατί οι θρησκείες καλλιεργούν τις φανατικότερες συμπεριφορές και τις πιο πολωμένες συνειδήσεις.

Αποφάσισε όμως.
Απαντώ λακωνικά, μου απαντάς ότι υπεκφεύγω.Απαντώ σε κάθε σχόλιο, μου καταλογίζεις αλαζονεία και διάθεση να έχω τον τελευταίο λόγο.
Απαντώ σε κάθε σχόλιο από σεβασμό σε όποιον σπατάλησε κόπο και χρόνο να απαντήσει στις σκέψεις μου. Αν δεν είχα διάθεση διαλόγου, θα τα έγραφα στο ημερολόγιό μου και δε θα επρηζα κανένα.Εδώ κάνω διάλογο μαζί σου, που εκπροσωπείς αυτό που μέμφομαι.Έτσι συμβαίνει στους διαλόγους. Θα έχεις και απαντήσεις.

"Μιλάμε" μέσα από κάμποσα σχόλια και τελικά δεν έχω καταλάβει τις αιτιάσεις σου εναντίον των μεταναστών ή τις λύσεις που προτείνεις εφοσον μιλάς για πρόβλημα.
Είσαι σίγουρος εσύ για την 'ελληνική" σου καταγωγή; Πόσο καθαρός έλληνας είσαι; Γνωρίζεις τα φύλα που πέρασαν από το συγκεκριμένο γεωγραφικό χώρο;Το έλληνας το προσδιορίζεις φυλετικά ή χωροταξικά. Γιατί αν έλληνας είναι όποιος γεννήθηκε στην ελλάδα, ξέρω πολλούς έλληνες που η ταυτότητά τους γράφει "αλβανός" ή "σομαλός" κλπ


Τα σχόλια μένουν ανοιχτά και σε τελευταίους λόγους δεν πιστεύω. Αυτό είναι ίδιον των φασιστών. Μη με συγχέεις με δαύτους.

Ανώνυμος είπε...

Άντε ξανά με τσιγκλάς και με προκαλείς με αυτά που γράφεις.

Αρχίζω:
Λες
"Η δική μου θέση ήταν έκδηλη από τη δημοσίευση καθαυτή. Το πρώτο σου σχόλιο διατυπώθηκε με ερώτηση, χωρίς ουσιαστικό σχολιασμό όπως και πολλά από όσα ακολούθησαν.
Με τις γεωμετρίες μη με μπλέκεις, ποτέ δεν τη χώνεψα."

Η θέση σου ήταν έκδηλη, συμφωνώ, από τη δημοσίευση αυτή καθαυτή, δεν ήταν όμως έκδηλη η φαιά ουσία που ανακατεύτηκε για να μαγειρευτεί αυτή τη θέση!
Τρομάξαμε να στο αποσπάσουμε και να παραδεχθείς τελικά ότι δεν υπήρχε, αλλά ήταν "καρδιακό" το συμπέρασμα. δεν τόλεγες από την αρχή ότι ήταν συναισθηματικό να ξεμπερδεύουμε;
Όταν θέτω το ερώτημα μετανάστης ή λαθρομετανάστης δεν καταλαβαίνεις ότι αυτό είναι και θέση;
Ποιά; Να δούμε πχ πόσους θέλουμε πόσους αντέχουμε πως τους θέλουμε, πως πρέπει να τους υποδεχθούμε πως να τους βοηθήσουμε κλπ κλπ;
Αναιρούνται αυτά από την ερώτηση ή υπονοούνται;
Συμφωνώ τελικά σε αυτό οτι από μερικούς δεν υπονοούνται, οπότε χρειάζονται όπως λες σχολισμό. Πάντως θεωρώ ότι πρέπει μερικά πράγματα να να σημαίνουν το ίδιο για όλους ή τουλάχιστον για τους ποιό πολλούς, διαφορετικά θα πρέπει να δίνουμε εξήγηση για κάθε εξήγηση μέχρι τελικά καταφέρουμε να συννενοηθούμε.
Όσο για τη γεωμετρία που μου λες, ένα μόνο θα σου θυμίσω.

"Ουδείς αγεωμέτρητος εισίτω"

Ελπίζω να επανέλθω σύντομα για τα υπόλοιπα, αυτή τη στιγμή παρουσιάστηκε ξαφνική απασχόληση.

Ερωτευμένη Σχιζοφρενής είπε...

Δε νομίζω να απαιτείται πολλή προσπάθεια να κατανοήσεις εξ αρχής ότι γράφω συναισθηματικά. Η ανάρτηση φωνάζει από μόνη της.

Το συναίσθημα δεν αποκλείει τη σκέψη. Υπάρχει και η συναισθηματική νοημοσύνη ξέρεις.
Υπάρχει και η ορθολογιστική σκέψη και η σκέψη που απορρέει από ιδιοτέλεια και μεγαλομανίες.
Την τελευταία μέμφομαι.

Προτείνω λοιπόν την αναγνώριση επί της ουσίας όλων των δικαιωμάτων αυτών των ανθρώπων που βρίσκονται ήδη εδώ. Και εν συνεχεία, την πλήρη ανάληψη της ευθύνης από τον δυτικό κόσμο για το διαρκώς αυξανόμενο κύμα μεταναστών, κύμα που προέρχεται από τη δυτική επεμβατικότητα στις χώρες τους.
Όταν λοιπόν, δεχόμαστε το ζεστό χρήμα από του "Ευρωπαίους" για να βγάζουμε τα κάστανα από τη φωτιά και να υποδεχόμαστε τους μετανάστες, το χρήμα αυτό πρέπει να χρησιμοποιηθεί προς ανακούφισή τους.
Σωστή διαχείριση των πόρων και όχι κατάληξή τους στις τσέπες επιτήδειων.


Αυτό που αναφέρεις σχετικά με το μερικά πράγματα πρέπει να σημαίνουν το ίδιο για όλους, μου κάνει σε ομοιομορφισμό.

Αυτά τα ολίγα επί του παρόντος

Ανώνυμος είπε...

Είπα θα επανέλθω προφανώς να ολοκληρώσω την προηγούμενη απάντηση
αλλά δεν με άφησες σε χλωρό κλαρί, άρχισες τις μωλότοφ.
Άρχισες τις διαστρευλώσεις τις παραννοήσεις τις 7 σε παίρνει και σε συκώνει αριστερά κλπ.
Ένα μόνο θα σου πω για το τελεταίο που αναφέρεις περι ομοιομορφισμού.
"Αυτό που αναφέρεις σχετικά με το μερικά πράγματα πρέπει να σημαίνουν το ίδιο για όλους, μου κάνει σε ομοιομορφισμό."
Δεν είναι αυτό διαστρέβλωση από τη στιγμη που λέω
"Πάντως θεωρώ ότι πρέπει μερικά πράγματα να να σημαίνουν το ίδιο για όλους ή τουλάχιστον για τους ποιό πολλούς, .."

Είναι το ίδιο το "για όλους" με το "τουλάχιστον για τους ποιό πολλούς;"

Καλά δεν διαβάζεις ολόκληρες τις προτάσεις;
Εκτός και δεν τις καταλαβαίνεις που δεν το πιστεύω.

Ερωτευμένη Σχιζοφρενής είπε...

Και ποιός θα ακυρώσει την προσωπική αντίληψη του κάθενός;
Αν τα πράγματα σήμαιναν το ίδιο για όλους ή έστω για τους πιο πολλούς, τίποτα δε θα είχε προχωρήσει παρακάτω.

Τα δε σχόλια για σε παίρνει και σε σηκώνει λέω να τα αγνοήσω.

Μια ανάγνωση έχω μάθει να την κάνω.
Αν ωστόσο δε σε αντιλαμβάνομαι ορθώς, σπάστο φραγκοδίφραγκα.

Ανώνυμος είπε...

Για το
"7 σε παίρνει και σε σηκώνει" καλά έκανες και το αγνόησες, ήταν για να ελαφρύνουμε κάπως τη συζήτηση όπως και το προηγούμενο που σου είπα, "αριστερή από τα επτά", με το οποίο δεν ασχολήθηκες. Αν όμως θίχτηκες το παίνω πίσω, αν αυτό αρκεί.

Πολλά τελικά θέματα έχουμε ανοίξει σε μερικά μου φαίνεται συμφωνούμε λέγοντας τα ίδια με άλλα όμως λόγια και σε μερικά διαφωνούμε.

Μου προκαλεί όμως έκπληξη η θέση σου ότι "Η γκετοποίηση δε με ενοχλεί. Δε με ενδιαφέρει το χρώμα του διπλανού μου εφόσον μπορώ να συμβιώσω μαζί του αρμονικά."
Μα δεν είναι αυτό η γκετοποίηση, δεν θα μπορείς να ζεις αρμονικά μαζί του, όπως λες.
Πολλοί Έλληνες και ξένοι έχουν εντοπίσει το πρόβλημα.
Απο το ΒΗΜΑτοδότη σήμερα διαβάζουμε:
"Η Αθήνα μαζί με το Αμβούργο και την Μπρατισλάβα είναι οι τρείς Ευρωπαϊκές χώρες στις οποίες αναπτύσσονται με ανησυχητικό βαθμό περιοχές γκέτο με συμαντικά ποσοστά ανεργείας"
Άραγε γιατί ανησυχούν;